Merida Ninety-Six Team a német Mountain Bike Magazinban

Ezek a bringák már teljesen mások, mint a korábbi fully-k. Főleg akkor tűnt fel a dolog, amikor a downhill-specialista tesztelők ráfordultak a meredek, kavicsos emelkedőre és mosolyogva tekertek fel, mindenféle nehézség nélkül. Soha nem pedáloztak hatékonyabban, soha nem érezték ilyen könnyűnek a mászást.

Nem csak egyszerűen mások, valamiben különösen speciálisak. Lévén versenyzésre tervezték őket, természetesen könnyebbek, merevebbek, gyorsabbak, mint a hétköznapi bringások által használt gépek. Sőt, minimális tuninggal pontosan ugyanazt a gépet kaphatjuk, amit a profik használnak, hiszen az általuk nyúzott bringák leszármazottai. Éppen ezért figyeljünk: ilyen kerékpárokon könnyű folyamatosan a határokat feszegetni, ami szenvedéllyé válhat és súlyos anyagi problémák okozója lehet…

A radikális súlycsökkentés ellenére a NINETY-SIX egyike a legmerevebb bringáknak – szerintem nincs nála gyorsabb!” – Ralph Naef, Multivan Merida Biking Team.



A kevesebb több
Merida Ninety-Six

Az MB laboratóriumában a digitális mérleg 9,5 kg-ot mutatott, amivel a Merida “Beijing” projektjéből született Ninety-Six a “MountainBike magazin által valaha tesztelt legkönnyebb fully” cím birtokosa. Ugyanakkor a legdrágább is. A kétségkívül ritka élvezet 9000 euróba kerül. Még a sokat próbált tesztelők is szükségük volt egy pillanatra, hogy mély levegőt vegyenek. Húú! A felszerelés kétségkívül tökéletes. Az egész kerékpáron a karbon dominál, például a DT karbon-kerékszett önmagában is 2400 eurót kóstál.



Félelem? Minden ízében és az agresszív designnak támadásra csábít. Félelmetesen gyorsul, még átlagos bringásból is sprintszár lehet a 96 nyergében. Fürge, mint a menyét, pontosan, gyorsan irányítható a kanyarokban a Merida, köszönhetően a klasszikus verseny-geometriának. A kiváló Manitou R7 villa és a DT rugóstag jóvoltából pedig a köves pályákat is bátran támadhatjuk. A rugózás kormányról lokkolható. A nem túl elnyújtott testhelyzetnek köszönhetően hosszú maratonversenyeken sem lesznek fájdalmaink.

Egy álom? Mindenképpen, győzelemre hajtó versenyzőknek! A Mountain Bike magazin számára pedig új etalon az XC-verseny fullyk piacán.


Teszteredmény (MB magazine 06/2008):

                                                bike-weight:        SGI*:         BB stiffness:

MERIDA NINETY-SIX Team       9,38 kg                106,4        140,0 N/mm
Ghost RT Lector Wolrdcup        10,4 kg                 80,0          111,6 N/mm
Canyon LUX MR 9.0 SL             10,0 kg                 99,9          128,3 N/mm
Cannondale Scalpel Team          9,71 kg                88,4          96,5 N/mm
Scott Sparc 10                          10,3 kg                 97,4         117,1 N/mm

*(Merevség/Súly Index)