FTC - Merida Road Team: Dupla ezüst a Hegyi Bajnokságon




A hegyi bajnokság
az idén végre visszatért a Mátrába, a versenyzőknek a harminc kilométeres Sirok - Recsk- Parád – Mátraháza - Kékestető
útvonalon
kellett eldönteniük a bajnoki cím sorsát.
A versenyen az egész magyar élmezőny rajthoz állt, színvonalas, nehéz versenyt produkálva. A verseny legnagyobb esélyesei: Árvai Attila, Madaras Zoltán (P-Nívó), Kiss Gergely, Szuromi Bence, Fekete Dániel (Atlantis Casino), Rónaszéki Balázs, Molnár István (Bikesport Kärnten), Fejes Gábor (Kommuna), Simon Balázs (Balaton Party KE), Bogár Gágor (Bringavilág) voltak, valamint csapatunkból Specziár Viktor, Berkesi András és Szórádi Balázs.



A rajt után az első tíz kilométer Sirok és Recsk között szinte teljesen sík volt, így számítani lehetett rá, hogy lesznek bevállalós versenyzők, akik megpróbálnak egy kis előnyt szerezni maguknak az emelkedő kezdetéig. Ennek megfelelően hatalmas iramban kezdődött a verseny, próbálkozás próbálkozást követett, a tempó többször meghaladta a 60 km/h-át. Végül Arany Gábornak (P-Nívó) sikerült az Atlantis egyik kerekesével ellépnie, ezzel a verseny legnagyobb szökését produkálva.



Előnyük Mátraházáig tartott, ami sosem haladta meg a fél percet és szinte végig látótávolságon belül maradtak. A mezőnyben tekerők kisebb-nagyobb ritmusváltásokkal tesztelték egymás erőnlétét és éberségét, amikor váratlanul Kiss Gergely az Atlantisból mindent beleadva támadott. A mezőny megnyúlt és kettészakadt: a még versenyben levők felétől el is búcsúztunk ekkor. Mátraházára, a verseny legizgalmasabb és legnehezebb részéhez kb. húszan érkeztünk. (Az utolsó három kilométer Mátraháza és Kékestető között hazánk egyik, ha nem a legnehezebb emelkedője.)

Az utolsó három kilométer történéseit Szórádi Balázs így látta:
„Ha a hegyi bajnokság a Mátrában van, akkor a verseny mindig az utolsó három kilin dől el, nem volt ez másképp most sem. A meredek rész előtt a mezőny elején helyezkedtem, hogy az elsők között kezdhessem a hegyet, ez olyannyira sikerült, hogy elsőnek kanyarodtam fel a Kékes felé vezető kanyarban. Edzésen begyakoroltam, hogy mi az a maximális tempó, amit a jelen felkészültségi állapotomban végig tudok hajtani ezen az irdatlan meredek úton. Szépen rá is álltam a tempómra és nem törődtem azzal, hogy jobbról, balról vagy tízen kikerülnek és el is távolodnak tőlem. Ettől fogva csak vártam, hogy bejön-e a taktikám, kicsit meg is ijedtem, hiszen vagy ötven méterrel eltávolodtak tőlem. Pár kanyar után elkezdtem közeledni, és úgy éreztem, gyorsulni is. Sorban értem utol és mentem el a megrogyott versenyzők mellett, mígnem az élen találtam magam Árvaival és Madarassal. Nem volt mit tennem a két P-nívóssal, így mentem tovább a tempómat, ami jó döntés volt, hiszen nem sokkal később Madaras is megadta magát. Az utolsó másfél kilométert Árvaival kettesben tettük meg, a véghajrában aztán Árvai bizonyult erősebbnek."


Fotók: Vasvári Feri

A hegyi OB-n a versenyzők felkészültsége mellett hatalmas szerepe van a minél könnyebb és merevebb kerékpárnak. Balázs esetében ez a tavalyi kerékpárjához képest kilókban merhető, ami az OB-n nyújtott teljesítményén is jól látszik.
A csapat bringája 2008-ban a MERIDA Scultura Evo 907.

Eredmények:

Elit férfiak:
1. Árvai Attila (P-NÍVÓ Betonexpress 2000 Corratec)
2. Szórádi Balázs (FTC)
     (Csak megjegyeznénk, hogy Balázs munka mellett bringázik.
      Igazán szép eredmény, gratulálunk neki!  BF)

3. Madaras Zoltán (P-NÍVÓ Betonexpress 2000 Corratec)

Nők:
1. Király Mónika (MTE-1904)
2. Zelinka Gabriella (FTC)
3. Kenyó Anita (Bringavilág SK Bornsport)

U23:
1. Fejes Gábor (Kommuna.Org KSC)
2. Schipp Olivér (Arbö-KTM-Junkers)
3. Molnár István (Bikesport-Karnten)

U19:
1. Szabó-Biczók Márton (KSI SE)
2. Veres Balázs (Szegedi KSC)
3. Dabcs Márton (Giant Gyömrő)

Forrás: www.ftc-cycling.com
A versenyről a nemzeti sportban.
A versenyről a bikemag oldalain.