Eurobike 2009, Friedrichshafen


... illetve egy anyag már korábban nálunk is megjelent cikk-ként. Nálam csak a mobilom volt, azzal nyomtam pár képet (ezek minőségéért előre elnézést).
Hasznos pár napot töltöttünk Friedrichshafenben és Lindau-ban... Látszik a hatalmas különbség a hazai és az ottani körülmények, kultúra között.
Vittünk magunkkal bringát, így megérkezésünk után szinte azonnal indultunk is tekerni a Bodeni Tó partján. TNCS és Tamás kitalálták, hogy felmennek a hegyre, én bár a parton tudtam velük menni, az emelkedőn hamar elpusztultam. Lefelé kicsit vidámabban gurultam, majd a parton jól mentünk a rengeteg sétáló, bringázó, görkorizó ember között (egy 60-as figura annyit ment nagyjából korcsolyával, mint mi bringával...).
Másnap reggel 8-kor indultunk a kiállításra, és odaérve már messziről látszott a rémületes mérete... Mellette repülő- és Zeppelin-leszállópálya, óriási parkoló... És a 2x7 hatalmas csarnok a főépülettel (a képe régi, a két új utolsó csarnok még nincs rajta).



Első utunk a Meridához vezetett,



de a Felt stand mellett elhaladva már éreztem, hogy valami nincs itt rendben. A Meridához érve egyből Jürgen-t a főtervezőt pillantjuk meg. Üdvözöljük, majd megfordulva a teljes 2010-es kínálat, a kedvenceimmel: One-Twenty, O-Nine, Ninety-Six, és kicsit odébb a Warp-ok.







Pár részlet arról a láncvilla-védőről, amire már évek óta vagyom, és a 150 hátsó tagjáról, ami a korábbiaknál sokkal szebb kialakítású, Tamásról, és a mögötte békésen ücsörgő CEO-ról.







Néhány részletkép még a Matts széria új festéséről,



egy koncepció bringáról, aminek a fejcsöve feletti rész érdekes kialakítású,



egy széria Warp új kormányáról,



és a Truvativ hajtókarjáról a One-Five-O -n alkalmazva.



Érdekes volt még a Sigma standja, mert végre megérkezni látszanak az áttervezett vezeték-nélküli órák. A csúcsban van GPS meg mozgásérzékelő, és egyszerűen mindent tud. Mac alatt is van Datacenter, nagyon szépen kidolgozott felülettel (ezt a kockábbaknak javaslom megnézésre).
Minden óra kitéve természetesen, az összes üzemelt is, nyomkodni lehetett. Az adattovábbítást átdolgozták a ROX órákból megismert változatra, ez fontos, mert megoldja a közlekedésirányítással kialakult rádiófrekvenciás problémákat, és egyszerre több féle adat is átvihető így a szenzorokról.

A többieket fel sme lehet sorolni, a kis tájékoztató füzetke is olyan vastag volt, hogy már neki sem álltam elolvasni.
Az látszik, hogy a német piac óriási, kollégám kiszámolta, hogy a miénknél nagyjából 100-szor nagyobb. Emiatt nem kerül be sok dolog az országba, egyszerűen nincs vevő bizonyos dolgokra. Ennek a pénzhiány is az oka, de a nagykereskedők is sokat tehetnének a pillanatnyi kultúra átformálásában.

Egyéb dolgokat is láttam, de azokat a http://superscript.extra.hu -n olvashatod.