Az eredeti cikk a Trailhead.hu-n. Írta: Dina Marci.
Jani, és sok más, szerencsés újságíró után nekem is lehetőségem nyílt letesztelni az új Merida Scultura 9000-es modelljét. Sajnos mindössze két alkalommal sikerült vele bringáznom, mert már megy is vissza a németekhez, de próbáltam belőle így is a maximumot kihozni.
Már első ránézésre látszik, hogy a Merida is halad a korral, nem sajnálja az időt, pénzt, és energiát a fejlesztésekre, és ennek következtében az új climber bicó is iszonyatosan aero lett. Nem igazán lehet könnyíteni már hova a csúcs kategóriás országútikat, ezért sokkal fontosabb lett az, hogy a lehető legtöbb wattot spóroljunk meg a sík, gyorsabb szakaszokon. A villa nagyon széles, kicsit már-már cyclocoss villásra emlékeztetve, aki akar szerintem 32mm széles gumit is simán bele tud rakni. Illetve a hátsó tám villa is elég szélesre van véve, valószínűleg a szélcsatornás tesztekre alapozzák ezt a megoldást, gondoljunk csak a Lotus pálya bicójára.
Ami legelőször szemet szúrt az a Merida saját fejlesztésű aero, egybe kormánya, ami az L-es méretű bicóhoz 44es szélességgel, és 120-as stucni hosszúsággal jön. Ott, álló helyzetben „megnyomorgattam” és már akkor érződött, hogy brutálisan merev. Viszont nem épp a legoptimálisabb megoldás, hogy nem tudtuk lejjebb rakni a kormányt, mivel a tetejére nem tudtuk a hézagolókat vissza rakni a kupak, és a hézagolók közötti méret különbség miatt. Egyébként ez lehet, hogy csak a mi bénaságunk volt, mert ha így lenne, nem igazán értem miért adna a cég szét akasztható hézagolókat. A villanyak levágásához úgyis ki kell szedni a villát, ezért a fékvezetéktől kezdve, a kormánycsapágyon át mindent szét kell szedni. Mert ugye itt már minden integrált, és vázon belül megy. Számomra nagyon pozitív viszont hogy az ilyen kormányokhoz jár egy hozzá való óratartó, így nem kell újabb 10-20 ezer forintot kidobni az ablakon, hogy lássuk az adatokat menet közben.
A cikk még nem ért véget, olvass tovább >>>
Merida Scultura 9000