Bringázz a Munkába 2019 tavaszán is!

2019. május 6-án elstartolt a 16. Bringázz a Munkába! kampány: egy motivációs játék, melynek célja, hogy minél többen csábítsák nyeregbe munkatársaikat, és tekerjenek együtt az egyhónapos verseny alatt az értékes bringás nyereményekért és élményekért. A kampányban a fődíjak között ADRIATICA kerékpárokat is nyerhettek a Bikefun jóvoltából.
 
190515 BAM logo

190515 bf logo mk logo
 
A bicikli a mindennapokban egy olcsó, gyors, kényelmes és biztonságos közlekedési eszköz kicsik és nagyok, férfiak és nők, egyetemisták és topmenedzserek számára, ha a városban A pontból B pontba szeretnének eljutni. Egy 2018-as kutatás szerint a magyarok 70%-a szokott biciklizni valamilyen gyakorisággal, vagyis nem arról kell őket feltétlenül győzködni, hogy kerekezzenek, mert ismerik a pozitívumait, hanem hogy tegyék ezt minél rendszeresebben. Az is kiderül: a már biciklizők között leggyakrabban vásárláshoz ülnek bringára (67%), és nagyságrendileg megegyezik a kerékpárt sportolásra és munkába járásra használók aránya (38 és 37%). Azok számára indult el a Bringázz a Munkába! kampány, akik még egy kis bátorításra várnak, hogy belefogjanak, illetve, hogy a már tekerők, boltba járók minél többször kerékpárra üljenek.
 
190515 BAM 1
 
A május 6-tól 31-ig tartó, majd ősszel, szeptember 9 és 22 között visszatérő kampányt a Magyar Kerékpárosklub szervezi az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával. A játék lényege, hogy 2-4 fős munkahelyi csapatokat alakítotok, és a Bike Citizens nevű okostelefonos alkalmazásban a kampány felületén rögzítitek napi tekeréseiteket, miközben kevesebbszer ültök autóba, fittebbek lesztek, értékes ajándékokat nyertek, és jól érzitek magatokat. Emellett  motiváljátok is egymást a négyhetes kampányidőszak alatt, sőt, utána is nyeregben maradtok.
 
Azok a települések, ahol többen járnak biciklivel, vagy használják a tömegközlekedést és kevesebben választják az autót, ott kevesebb a forgalmi dugó, tisztább a levegő, tovább élnek az emberek, felpezsdül a kiskereskedelem és a közösségi terek használata. E tényezők mind egy élhetőbb és gazdagabb várost eredményeznek.
 
190515 BAM 3
 
Ennek a jövőképnek az elérését és megvalósulását segítik a bringabarát infrastruktúra és közlekedésszabályozás, amely az emberekre és nem a gépjárművekre épít; a bringabarát vállalati kultúra, amely támogatja a munkavállalók kerékpárral való munkába járását; valamint a népszerűsítő és szemléletformáló akciók, mint a Bringázz a Munkába! kampány.
 
2018-ban több év kihagyás után indult újra a kampány, melynek eredményeképpen 5942 résztvevő 2150 cégből 2375 csapatot alkotott, közel 600.000 kilométert kerékpározott Magyarország egész területén. Ez a távolság akkora, mintha 15-ször körbe tekernénk a Földet, vagy 2877-szer megkerülnénk a Balatont. A játékosok 10,5 millió kalóriát égettek el, több mint 85 millió forintot takarítottak meg és 94 ezer kilogramm szén-dioxid kibocsátástól kímélték meg a bolygót. Idén, a kampány második hetében, a regisztrált 4.000 játékos már több mint 100.000 kilométert biciklizett. A játékban letekert napok számát tekintve egyelőre Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár és Győr a top 5 város.
 
190515 BAM 4
 
Tekerjetek, rögzítsétek napi biciklis útjaitokat az appban, és nyerjetek időt, egészséget, értékes bringás ajándékokat, élményeket, alkossatok munkahelyi közösséget és bringázzatok a munkába!
 
Bővebb info, regisztráció, applikáció: bringazzamunkaba.hu