Az új MISSION - gyors bármilyen terepen

Az új modell a MISSION nevet kapta, utalva arra, amikor először léptünk be az országúti és gravel világ metszetébe. A cyclocross-versenyekből származó MISSION CX génjeit is örökölte, így tovább visszük a hagyományunkat: olyan bringákat készítünk, amelyek minden felületen gyorsak. Mióta több mint nyolc éve bemutattuk a SILEX-et, a gravel – és általában a vegyes terepes – bringázás rengeteget fejlődött.
Amikor a SILEX megjelent, kifejezetten a kalandbringázásra, bikepackingre és a mountain bike-os ihletésű terepezésre készült. Bár a 2023-as Gravel Világbajnokság megnyerésével megmutatta, hogy versenyen is megállja a helyét, továbbra is azoknak ideális választás, akik az igazi terepképességet fontosabbnak tartják, mint a végsebességet.
 
251107 Mission 002
 
A sebességre éhes gravel bringások – köztük a Team Bahrain Victorious versenyzői – kedvéért megalkottuk a SCULTURA ENDURANCE GR-t, ami a díjnyertes országúti endurance gépünk gravelre hangolt változata. De már akkor is az volt a célunk, hogy létrehozzunk egy kifejezetten versenyre szánt gravel bringát – egy gyors, aerodinamikus, mindenre kész gépet, amit bátran el lehet vinni a rajtvonalhoz.
Üdv az új MISSION világában.
 
251107 Mission 003
 
A NYOMDOKAINKON - ORSZÁGÚTI ÉS CYCLOCROSS HAGYATÉKUNK
Bár a név a cyclocross és az országúti–gravel világ metszetéből ered, a dizájn alapját a SCULTURA ENDURANCE platform adta. Ennek GR változata már eleve képes nagy, versenyzésre alkalmas gravel gumikat fogadni, így az új, kifejezetten gravel versenyzésre és vegyes terepre szánt bringánk célja az volt, hogy javítsuk a terepképességét anélkül, hogy elveszítené az országúti örökségét és sebességét.
 
251107 Mission 004
 
ÁTHIDALNI A SZAKADÉKOT - AZ ENDURANCE ORSZÁGÚTI-TŐL A GRAVEL VERSENYZÉSIG.
Ahogy az olyan alkategóriák, mint az aero, az endurance vagy a gravel fejlődnek, a bringák egyre specializáltabbak lesznek, hogy pontosan azt adják, amit a bringások keresnek. Az új MISSION hidat képez a SCULTURA ENDURANCE és a SILEX között. Ez többek között olyan részletekben látszik, mint a gumiférőhely és a geometria.
 
251107 Mission 005
 
AZ IDEÁLIS GUMIMÉRET HATÁRÁN - A GRAVEL TAPADÁS ÉS AZ ORSZÁGÚTI TELJESÍTMÉNY KÖZÖTTI EGYENSÚLY
Ami a gumiférőhelyet illeti, az új MISSION akár 40 mm-es, kifejezetten gravel gumikat is elbír – ez a SCULTURA ENDURANCE 35 mm-éhez és a SILEX 45 mm-éhez képest pont az arany középút. Ez a méret tökéletes egyensúlyt teremt a nagy sebességű terepezéshez szükséges tér és az országúti versenybringákra jellemző letisztult forma között.
 
251107 Mission 006
 
AERODINAMIKAI ELŐNYÖK - APRÓ NYERESÉGEK, AMIK MINDEN TEREPEN SOKAT SZÁMÍTANAK
A SCULTURA ENDURANCE és a SCULTURA fejlesztéseiből merítve a MISSION csőformái kisebb aerodinamikai előnyöket kínálnak – különösen, ha a TEAM SL GR1P egy darabból készült karbon kormánnyal párosítjuk. Ez a légellenállásra való tudatos fókusz különbözteti meg a MISSION-t gravel „testvérétől”, a SILEX-től.
 
251107 Mission 007
 
MÉRNÖKÖK ÁLTAL FINOMHANGOLVA: GYORSASÁG ÉS STABILITÁS – A GEOMETRIA
Bár a nagyobb gumiméret sokat számít a kényelem, a tapadás és a terepezési képesség szempontjából, a bringa viselkedését alapvetően a geometria határozza meg. Hogy megőrizze az országúti vonásait és a SCULTURA ENDURANCE-tól örökölt, éles irányítást és gyorsulást, de közben jobban helytálljon terepen is, a MISSION geometriája is a SCULTURA ENDURANCE és a SILEX között helyezkedik el.
 
251107 Mission 008
 
VERSENYRE HANGOLT RÉSZLETEK - ALACSONY SÚLYPONT A PONTOS IRÁNYÍTÁSÉRT ÉS TELJES KONTROLLÉRT
A 72°-os villaszög jobb irányíthatóságot ad egyenetlen terepen anélkül, hogy a bringa nehézkessé válna. A 391 mm-es reach sportos és fürge viselkedést biztosít minden felületen. A 569 mm-es stack magasság – ami alacsonyabb a SCULTURA ENDURANCE 584 mm-éhez és a SILEX 607 mm-éhez képest – versenyorientált testtartást eredményez, ideális a gyors gravel menetekhez és vegyes terepes edzésekhez.
 
251107 Mission 009
 
Az alacsony középcsapágy tovább növeli a stabilitást és az irányíthatóságot, különösen, ha letérsz az aszfaltról. Ilyenkor úgy érzed, mintha a bringában ülnél, nem pedig rajta – ez pedig hatalmas különbséget jelent: stabilabb, kiszámíthatóbb és magabiztosabb érzést ad technikás szakaszokon és lejtőkön egyaránt.
 
251107 Mission 010
 
AZ ÉLMÉNY
A MISSION célja az volt, hogy egy kifejezetten gravel versenyzésre tervezett bringát alkossunk – olyat, ami készen áll a gravel események és versenyek, például a UCI Gravel Világbajnokság és a UCI Gravel World Series kihívásaira. Egy gyors, fürge és terepen is magabiztos gép, ami egyaránt megfelel a gravel rajongóknak és a Team Bahrain Victorious versenyzőinek.
De a MISSION ennél többre képes. Ez egy sokoldalú, vegyes terepre született bringa, ami aszfalton is megállja a helyét. Kiegyensúlyozott, mégis sportos geometriája, könnyű felépítése és sprintre kész karbon váza miatt az országúti szakaszokon is élmény vele tekerni.
 
Már majdnem egy éve használom és versenyzek a Missionnel. Először nem tűnt különösebben feltűnő bringának, de idővel teljesen beleszerettem. Szűk, kanyargós pályákon hihetetlenül agilis és azonnal reagál, amikor kigyorsítok egy kanyarból. A geometriája miatt azt érzem, hogy benne ülök a bringában, ami stabilitást és magabiztosságot ad a nehéz terepen és lejtőkön. Gravelen remekel, de aszfalton is lenyűgöző – olyan, mint egy országúti bringa extra kényelemmel. Az új kormányrendszer jobb irányítást és kényelmet ad, és hosszú tekerések alatt is könnyű váltogatni a kéztartásokat.
Lukas Eisele, versenyző

A SILEX-hez képest a MISSION játékosabb, és erősen érezhető benne az országúti gének hatása. Az volt a célunk, hogy közvetlen, agilis és gyors legyen – és ez sikerült is. Nagyon érzékeny a mozgásra, de megőrizte a SILEX terepképességét, így durvább talajon és lejtőkön is meggyőzően teljesít. Lehet, hogy elsőre túl fürgének tűnik, de a kezelhetősége és az országútis üléspozíciója miatt egyszerre élvezetes és gyors. Számomra a MISSION egyesíti a versenybringák agilitását a sokoldalú használhatósággal – tökéletes gravel versenyekre és mindennapi tekerésekre is.
Jens Steinsberger, termékmenedzser
 
Még a mai modern gyártási technológiák mellett sem egyértelmű, hogyan születik meg egy új váz. A MISSION formája a célját tükrözi: letisztult, aerodinamikus csövek és éles vonalak, amelyek a verseny-DNS-t hangsúlyozzák. Kiemelt újítás a vázba integrált G.U.T. tároló az alsócsőben, ami rendezetten, de könnyen elérhetően tartja a legfontosabb felszereléseket. A váz kialakítása precíz, karakteres és tökéletes egyensúlyt teremt a hatékonyság és a terepképesség között. Számomra a MISSION a modern mérnöki gondolkodás és a szórakozás tökéletes keveréke: egy bringa, ami gyorsnak néz ki, gyorsnak is érződik, és bárhol magabiztosságot ad.
Tobias Saalfrank, váztervező
 
251107 Mission 011
 
A FŐBB JELLEMZŐK: KÖNNYŰ KARBON VÁZ – TELJESÍTMÉNYRE KÉSZ
A MISSION azoknak szól, akik a teljesítményre hajtanak – akik inkább egynapos, gyors gravel versenyeket keresnek, mint többnapos bikepacking túrákat. Olyan bringásoknak, akik egy sokoldalú, de terepen is erős gépet akarnak, ami megőrzi az országúti dinamizmust.
A MISSION kizárólag könnyű CF4 szintű karbon vázzal készül, ami ideális egyensúlyt nyújt a súly, a merevség és a tartósság között. Öt különböző felszereltségi szinten érhető el, így mindenki megtalálhatja a számára tökéletes verziót.
 
251107 Mission 012
 
CSÚCSTELJESÍTMÉNYŰ HAJTÁSRENDSZER – GYORS, PRECÍZ, MEGBÍZHATÓ
A MISSION a SRAM új, 13 sebességes XPLR szettjeire épül, amelyek a 6000, 9000 és 10K modelleken találhatók. Ezek a váltórendszerek terepen bizonyítottak: könnyűek, egyszerűek és széles áttételt kínálnak. Akik inkább az országúti jellegű, hosszabb vegyes terepes tekeréseket szeretik, azoknak a Shimano 2x váltórendszerrel szerelt 4000 és 7000 modellek lehetnek a legjobbak – ezek még szélesebb áttételt biztosítanak.
A MISSION váza támogatja a 2x országúti szetteket is – ez fontos volt már a tervezés során is, főleg azoknak, akik UCI-stílusú gravel versenyeken indulnak, és precíz, kis lépésű fokozatokra van szükségük.
 
251107 Mission 013
 
G.U.T. TÁROLÓRENDSZER – INTEGRÁLT, PRAKTIKUS, VERSENYKÉSZ
A MISSION nemcsak geometriájában és üléspozíciójában újult meg: tele van hasznos extrákkal is. A MERIDA G.U.T. rendszer (Gear, Useful Things) egy tárolórekesz az alsó csőben, amit Fidlock-fedéllel lehet kinyitni. Ide tökéletesen elfér pótbelső, szerszám vagy bármilyen alapvető kiegészítő – mindezt egy egyedi táskában, hogy ne zörögjön a rázósabb szakaszokon.
 
251107 Mission 014
 
TEAM SL GR1P KORMÁNY – GRAVEL KONTROLL, AERO SEBESSÉG
A MERIDA TEAM SL GR1P karbon kormány a REACTO, SCULTURA és SCULTURA ENDURANCE modellekből ismert egy darabból készült verzió gravelre hangolt változata. Szélesebb ívelést és terepre optimalizált formát kapott, ami javítja a kontrollt durvább úton, miközben megőrzi az aerodinamikus kialakítást és a rejtett kábelvezetést. A 7000, 9000 és 10K modelleken érhető el.
 
251107 Mission 015
 
DISC COOLER – ERŐS ÉS ÁLLANDÓ FÉKERŐ
A MERIDA DISC COOLER már bevált megoldás az MTB és országúti modelleken is: gyorsabban vezeti el a hőt a féktárcsákról, így a fékhatás erős és egyenletes marad még hosszú, meredek lejtőkön is. Akár 180 mm-es tárcsák is felszerelhetők elöl és hátul a még nagyobb teljesítményért.
 
251107 Mission 016

UDH-KOMPATIBILIS – MAXIMÁLIS HAJTÁSLÁNCRUGALMASSÁG
A MISSION váza UDH-kompatibilis, így teljes MTB vagy úgynevezett „mullet” (országúti és MTB elemeket kombináló) hajtásrendszerekkel is használható – a lehető legnagyobb szabadságot adva a bringásoknak a felszereltség kiválasztásában.
 
251107 Mission 017

AZ ÚTRÓL A PÁLYÁRA - SEBESSÉG KORLÁTLANUL
A mi új MISSION-ünk valóban megtestesíti a „gyors minden felületen” célkitűzést. Ez egy gravel versenybringát jelent, amely a SCULTURA ENDURANCE és a SILEX kulcsfontosságú geometriáját és vázelemeit ötvözi - egy jó adag országúti verseny DNS-sel, hogy gyors és agilis élményt nyújtson szinte bármilyen terepen. Legyen szó gyors gravel versenyekről vagy aszfaltos chaingang edzésekről, a MISSION teljesít. A 40 mm-es gumiférőhellyel bőven van hely szélesebb gravel versenygumiknak vagy nagyobb volumenű országúti gumiknak, miközben a 10K modell mindössze 7,6 kg-os súlya könnyedén repíti a hegyekben, rendkívül érzékeny, és jól kigyorsítható a kanyarokból. A MISSION beépített tárolórekesze (G.U.T.) javítja a verseny közbeni táplálék- és pótalkatrész-hozzáférést és ezek rendezését, ezáltal még hatékonyabbá téve a teljesítményt, amikor minden másodperc számít. Végül, a 1x vagy 2x hajtásrendszerek zökkenőmentes illeszkedése lehetővé teszi a bringás számára, hogy megtalálja a számára ideális beállítást, függetlenül attól, hogy milyen verseny- vagy tekerési stílusra összpontosít.
 
A Merida Mission kerékpárok weblapunkon [link]
 
251107 Mission 018
251107 Mission 019
251107 Mission 020
251107 Mission 021
251107 Mission 022
251107 Mission 023
 
 
 
FAQ - GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Elérhető a MISSION alumíniumból is?
A MISSION teljesítményorientált jellege miatt kizárólag CF4 karbon vázzal készül. Azok számára, akik inkább az alumíniumot kedvelik vagy nem szeretnének karbon vázas bringára költeni, továbbra is kínáljuk a SCULTURA ENDURANCE GR alumínium verzióját.

Mi a maximális gumi szélesség az új MISSION-nél?
A maximális gumi szélesség 40 mm. Ez tudatos döntés volt, és az alábbiakban megosztom, miért választottuk ezt a szélességet:
  • A keskeny gumik élesebb kezelhetőséget biztosítanak, így a bringa agilisabbá válik és könnyebben gyorsul. Ezen kívül könnyebbek is, ami segíti a gyorsulást.
  • Arra összpontosítottunk, hogy egy tiszta, országúti kerékpárra jellemző megjelenést érjünk el, így elkerültük a túlzottan elnyújtott láncvillákat.
  • Ahhoz, hogy a bringa készen álljon a többféle talajon változatos terepű és hosszú távú versenyekhez, valamint a gyors tempójú európai stílusú gravel versenyekhez megfelelő áttételt biztosítson, elengedhetetlen volt, hogy képes legyen 2x hajtásrendszerek fogadására, beleértve az országúti 2x rendszereket (például Dura-Ace).
  • A 40 mm-es gumiférőhellyel a MISSION tökéletesen helyezkedik el a SCULTURA ENDURANCE 35 mm-es, illetve a SILEX 45 mm-es clearance-e között.
  • Ha a kényelmesebb vagy hosszú távú versenyekhez – például az Unboundhoz – szélesebb gumikat használnál, a SILEX széria ideális választás: bőséges helyet kínál a nagyobb gumiméreteknek és lenyűgöző teljesítményelőnyt biztosít. És ha még szélesebb gumikra van szükség terepen, akkor a cross-country felhasználásra tervezett BIG.NINE MTB modellek ajánlottak.
  • A MISSION a gyors tempójú európai gravel versenyekre koncentrál, mint például a Wörthersee-i UCI Világkupa verseny.
  • A valós gumi szélességek eltérhetnek a különböző felni-gumi kombinációktól függően, így a lehető legnagyobb tisztességes clearance érdekében egy konzervatívabb 40 mm-es választást mellett döntöttünk.
  • A modern gumi- és felni-specifikációk jelentős hangsúlyt fektetnek az aerodinamikai teljesítményre, különösen a gyors tempójú európai stílusú gravel versenyeken. Ezért a 40 mm-es gumi szélesség ideális kompromisszumot jelent a gumi szélessége és az aerodinamikai teljesítmény között.
Mennyi a maximális tárcsafék méret?
Mivel a MISSION széria egyértelműen a teljesítményorientált használatra van tervezve, és a súly kulcsfontosságú tényező, alapértelmezettként 160 mm-es tárcsákkal érkezik. Azonban a fékhatás javítása érdekében 180 mm-es első és hátsó tárcsa is felszerelhető az adapterek megfelelő cseréjével.
 
Fel lehet szerelni MTB vagy mullet hajtásrendszert?
Igen, az új MISSION UDH kompatibilis, így könnyedén felszerelhető MTB vagy mullet hajtásrendszerrel.
 
Mekkora a MISSION váz és villa súlya?
Minden MISSION modell ugyanazt a CF4-es vázat használja, ami 1,100 g-ot nyom, a villa pedig 500 g.
 
Fel lehet szerelni dedikált 2x országúti hajtásrendszert?
Igen, az új MISSION minden modern hajtásrendszert képes fogadni, beleértve a nagyobb, dedikált 2x országúti hajtásokat, például a Dura-Ace 52x36-os rendszert. Ez különösen fontos azoknak a bringásoknak, akik a közel álló áttételt keresik, amit csak dedikált országúti hajtásrendszerek tudnak biztosítani, és kulcsfontosságú a gravel versenyek vagy többfelületes beállítások szempontjából.

Milyen terhelési és rögzítési lehetőségek vannak?
A MISSION-t magas tempójú tekerésre és versenyzésre terveztük, így biztosítottuk, hogy elegendő rögzítési pontot tartalmaz a szerszámok és a hidratálás tárolásához. Azonban nem úgy terveztük, mint egy terhelhető kerékpárt, mint a SILEX. Ezért három palacktartó helyet találunk az első háromszögben, egy bento box stílusú felső cső tartót, és az integrált G.U.T. tárolót az alsócsövön, de a villán nincsenek tartóelemek.
 
Felszerelhetek felfüggesztéses villát és/vagy dropper postot?
Nem. Bár ezek előnyösek lehetnek a gravel tekerés egyes területein, a MISSION sokkal inkább az alacsony súlyra és a magas sebességre koncentrál, mintsem nagyon durva/technikás terepen történő használatra. Azok a bringások, akik olyan trail-eket teljesítenek, amikhez szükségesek ezek, inkább a SILEX-et vagy egy BIG.NINE MTB-t válasszanak.
 
Fel lehet szerelni sárvédőt?
Igen, mi a rejtett sárvédő rendszert használjuk, amelyet először a SCULTURA ENDURANCE-en láthattunk. Ez karcsú megjelenést biztosít, amikor eltávolítják, de lehetővé teszi a sárvédők használatát is, bár a gumi férőhelye 35 mm-re csökken.