«Beijing 08» project


Az elso prototípust a Eurobike-on láthatta a szakmai közönség, illetve Ralph Näf and José Hermida a rákövetkezo héten már ennek a gépnek a nyergében szállt harcba a Fort Williams-I VB futamon (Ralph Näf itt második helyezést szerzett).

A bringa neve nem véletlenül «Beijing 08», hiszen a MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM tagjai ezt a titkos fegyvert fogják használni az Olimpián is.

A Merida egy új karbon-specialista céggel karöltve fejlesztette ki a természetesen terjes mértékben szénszál alapanyagú vázat, ami az új DT Swiss karbon hátsó teleszkópnak köszönhetoen –kormányról lockolható a drága- kevesebb nyom, mint 1.9 kg. Így a «Beijing 08» komplett bringa 100 mm-es elso és 95 mm hátsó rugóúttal, kormányról vezérelheto rugóstaggal és tárcsafékkel 9 kg csupán.

Nemcsak a súly, de a súly/merevség hányadosa is kiváló a váznak, hiszen vizsgálatok szerint 25%-kal merevebb, mint hasonló súlyú vetélytársai.

A gramm-mániás Ralph Naef tevékenyen részt vesz a váz fejlesztésében és tesztelésében Már több száz kilométert tekert vele, és javaslatait a Merida figyelembe veszi a végso paraméterek kialakításánál.  

Ralph a következoket nyilatkozta az elso tesztek után: “Ha belokkolom a hátsó tagot, az új Beijing gép jóval merevebb, mint az eddigi karbon Meridám. Pedig higgyétek el, az eddigi gépem sem volt gyenge. Komolyan figyelnem kell, hogy idejében fékezzek a kanyarok elott, olyan gyors a bringa.” 

Egy másik ultrakönnyu országúti kerékpár is van készüloben a Merida titkos muhelyeiben, melyne kódneve Scultura Target 6. Na, kitaláljátok miért...?